SVT:s Bosse Lindquist vann kategorin årets avslöjande SVT

5480

Negra Efendic sätter tillvaron i perspektiv - Expressen

Bor I Stockholm. Arbetar Reporter på Svenska Dagbladet med särskild fokus på migration- … Negra Efendić beskriver sig som mamma, kvinna, journalist, flykting – och framgångsrik på alla områden. Precis som Zlatan vet hon vad hon kan, och är stolt över det. Negra Efendić är född i Bosnien 1980 och kom tillsammans med sin familj till Sverige 1993. När Negra är 11 år bryter kriget ut i hennes hemland och forna vänner hemma i byn blir plötsligt till fiender. Utan Negra Efendić skarpa iakttagelseförmåga, sociala patos, humor och förmåga att formulera sig hade Sverige varit klart fattigare.

Negra efendić

  1. Klavikelfraktur sjukgymnastik
  2. Theseus fi
  3. Pid se
  4. Kontrollera trafiktillstand

Den här boken är en stark upplevelse. JOURNALIST. Prisade journalisten Negra Efendi berättar i sitt Sommar om hur det var att komma till Sverige på 90-talet och om hur hon idag tar hjälp av sin inre  Listen to Hanna Fahl, Björn Wiman, Negra Efendić och Anders G Carlsson by Lantzkampen for free. Follow Lantzkampen to never miss another show. Negra Efendićs debutroman Jag var precis som du kastar mig 20 år tillbaka i tiden. 1998 lärde jag känna en kvinna som flytt kriget i Bosnien  Negra Efendić • Sommar & Vinter i P1 - via Podcast Addict | JOURNALIST.

Precis som jag var hon på jobbet den dagen, bara några hundra meter därifrån. En berättelse om flykt som talar rakt in i samtiden. Snart ett kvartssekel efter flykten från Bosnien sorterar SvD:s Negra Efendić i sina minnesfragment.

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton: Jubileumsutgåva med

Negra Efendić: Grovt fördomsfullt av Lemne. I en intervju med Dagens Nyheter sa Svenskt Näringslivs vd Carola Lemne om en man som hon  Hakkors och slagord som ”Vit makt – blatteslakt” smutsar ner fasaderna på husen i Huskvarna.

Negra efendić

Negra Efendić Stora Journalistpriset

Negra efendić

Hon jobbar nu som författare och journalist på Svenska Dagbladet, där  Se Negra Efendićs profil på LinkedIn, världens största yrkesnätverk. Negra har angett 3 jobb i sin profil. Se hela profilen på LinkedIn, se Negras kontakter och  Negra Efendić. Reporter på Svenska Dagbladet. Född. 1980 i Bosnien Hercegovina.

Negra efendić

I mitt Sommarprat kommer jag att berätta om min inre  Negra Efendić. 1 artiklarUppdaterad 14 juni 2017. 14 juni 2017Borås. Boråsförfattare en av årets sommarpratare.
Administration building tamu

– Jag blev enormt glad och kände mig hedrad! Jag var precis som du / Negra Efendić. Efendić, Negra, 1980- (författare) ISBN 9789127141308 Publicerad: Stockholm : Natur & kultur, 2016 Tillverkad: Falun : Scandbook Svenska 285 s. Negra Efendić salary income and net worth data provided by People Ai provides an estimation for any internet celebrity's real salary income and net worth like Negra Efendić based on real numbers. Check out Negra Efendić's net worth in US Dollar Jan, 2021.

För att hennes pappa inte finns spridd i massgravar. För att han istället fick dö i en sjukhussäng i Jönköping efter att ha följt henne genom livet. Negra Efendić är bosniak, kommer alltså från den muslimska delen av befolkningen i Bosnien, förr mycket mer spridd än den är i dag – Bosnienkriget 1992-1995 ändade i att bosnier fördrevs från områden där de hade levt sida vid sida med två andra folkgrupper, serber och kroater, och det var främst serberna som rensade sitt område från människor från grannfolken och, intill Utan Negra Efendić skarpa iakttagelseförmåga, sociala patos, humor och förmåga att formulera sig hade Sverige varit klart fattigare. Negra Efendić. Reporter på Svenska Dagbladet.
Vakanser stockholm

Negra Efendić är journalist. I mitt Sommarprat kommer jag att berätta om min inre  Negra Efendić. 1 artiklarUppdaterad 14 juni 2017. 14 juni 2017Borås. Boråsförfattare en av årets sommarpratare.

Negra Efendić, född 29 oktober [1] 1980 [2] i Bosnien och Herzegovina (i dåvarande Jugoslavien), är en svensk journalist och författare. Innehåll 1 Biografi Negra Efendić. Reporter på SvD Nyheter, belönad med Stora Journalistpriset, Wendelapriset och Advokatsamfundets journalistpris. Granskar, fördjupar och berättar.
Matsedel katrinelund






Jag var precis som du lättläst av Negra Efendic Innbundet

Detta pris gäller för  Negra Efendić, född 29 oktober 1980 i Bosnien och Herzegovina (i dåvarande Jugoslavien), är en svensk journalist och författare. Kontakta oss · Bli medlem. Följ oss. Om oss · Övriga förtroendevalda · Styrelsen · Protokoll · Bli medlem · Gräv · Guldspaden · Tävlingsregler · Skicka in ditt  Negra Efendić, journalist på Svenska Dagbladet, tilldelas Advokatsamfundets journalistpris 2018. Advokatsamfundets journalistpris 2018  Negra Efendić är född 1980 i dåvarande Jugoslavien. Hon kom till Sverige som flykting år 1993. Efendić är utbildad journalist och arbetar på  Journalisten och författaren Negra Efendić berättar utifrån sin bok ”Jag var precis som du” om sin flykt till Sverige och sin integrationsresa i landet.


Happy pancake hiroshima

Jag var precis som du lättläst av Negra Efendic Innbundet

26 jun 2017 JOURNALIST. Prisade journalisten Negra Efendić berättar i sitt Sommar om hur det var att komma till Sverige på 90-talet och om hur hon idag  29 september gästar högaktuella Negra Efendic Alby bibliotek för att prata om sin nya bok "Jag var precis som du". Negra Efendić (född 1980) är reporter på  Aug 23, 2017 negra efendic. Negativity. Fear. Concern.